2022-02-01

Hazine dolu Türkiye - Edirne / お宝いっぱいのトルコ:エディルネ

   İğneada'yı arkamıza bıraktıktan sonra istikametimiz: Edirne.

 イーネアダを後にして、次なる目的地はエディルネ。

   Mimar Sinan'ın şaheserinden Selimiye Camii - bunu görmeden Türkiye'yi gezdik diyemeyiz diye düşünüyordum çünkü. Evet, çok güzeldi ama Edirne'deki benim favorim başka çıktı nedense.

 ミーマル・シナンの代表建築のひとつ、セリミイェモスクーこれを見ずしてトルコを巡った、とは言えないなと思っていましたから。そう、本当に素敵でした。でもエディルネでわたしが気に入ったのは何故だか他のものでした。


   1. Eski Ulu Camii: Caminin her yerinde bulunan hat sanatları çok etkileyici. Şansımıza oradaki biri bize tek tek anlatmıştı o yazların ne anlamına geldiğini - şimdi çoğunu unuttum ama çok etkilendiğimi hatırlıyorum ve en çok hoşuma giden ise ''Vav'' harfi idi. Birbirine sarılmış gibi duran iki ''Vav'' harfi, Mevlana'nın oturuş şeklini gösterdiğini, ve de ''Vav'' harfinin insanın anne karnındaki duruşunu temsil ettiğini söyleniyor. 

   Girişindeki ''Allah'' yazısının önünde Ara Güler'in çektiği fotoğrafını taklit etmek de güzel deneyim oldu. Bana kalırsa burası Selimiye Camii'den daha çok insanın ilgisini çeker.

Ara Güler'in çektiği foto

 エスキ・モスク:モスクの至るところにあるイスラム書道の作品がとても印象に残ります。ラッキーなことに、モスクにいた方がわたしたちにその文字の意味をひとつひとつ説明してくださりーいまはほとんど忘れてしまったけれどーとても印象深かったことを覚えています。なかでも気に入ったのは「Vav」の文字。互いを抱き合うように描かれたふたつの「Vav」は、メヴラーナの座った形を表していると、また「Vav」の文字は母のお腹にいる人の状態を表しているそうです。

 モスクの入り口にある「アッラー」の文字の前で、トルコの有名な写真家アラ・ギュレルの撮った写真を真似るのも楽しい経験になりました。わたしからすれば、このモスクはセリミイェモスクよりもずっと人の関心を引くように思います。

Ara Güler'i taklidi :) 













   2. Sultan II. Beyazıt Külliyesi, Sağlık Müzesi: Osmanlı darüşşifasını günümüze yansıtan bu müze, gerçekten çok ilginçti. Sonrada başka yerlerde de darüşşifalar gördüm ama burası kadar güzel düzenlenmiş yer yoktu. Hele hele su sesi ve müzik ile ruh hastalarını tedavi etmiş olması oldukça hoşuma gitti ve şimdi bile bu yöntemi geçerili olduğunu düşünüyorum. Eğer Edirne'ye yolunuz düşerse bu sağlık müzesine uğramadan geçmeyin!!

 スルタン・バヤズィト二世モスク・コンプレクスにある健康博物館:オスマン朝時代の病院を現在に映しだすこの博物館は、本当にとても興味深い場所でした。このあと他の場所でも昔の病院を見ましたがここほど上手に整備されたところはありませんでした。さらに、さらに、水の音と音楽で心の病を治療したという点が、わたしのお気に入り。いまでもこの方法は有効ではないかと思います。もしエディルネへ行くことがあるのなら、この健康博物館に立ち寄らずに帰らないでください!


   3. Edirne Merkez Saray Hamamı: Ben de eşim de hamam sevenlerindendir. O yüzden gittiğimiz yerde tarihi hamam filan görünce gitmek isteriz. Edirne'ye vardığımız akşam, baktık bir tarihi hamam var tam Selimiye Camii'nin yanında. Benim en son hamama gittikten her halde 1 ay filan geçmişti, eşim ise Yalova'da hamama gitmişti ama bu tarihi hamam görünce dayanamadık ve denedik. Sonuç: İyi ki gitmişiz. Tabi ki kadın erkek ayrı. Ben masaj da yaptırmıştım, kadın Özbek veya Türkmendi ama çok ama çooooook güzel masoz idi. 

 エディルネ市街にあるサライ・ハマム:わたしも、パートナーもハマム好き。なので行く先々で歴史的なハマムなどを見かけると立ち寄りたくなります。エディルネへ到着した夕暮れ時、見ると歴史あるハマムが、ちょうどセリミイェ・モスクのすぐそばに。わたしが最後にハマムに行ったのはその約1ヶ月ほど前。パートナーはヤロヴァでハマムに行ったばかりでしたがこの歴史的なハマムを見かけたら我慢できず入ってしまいました。結果:行ってよかった! もちろん女性と男性は別。わたしはマッサージもしてもらったのですが、マッサージ師の女性はウズベキスタン人だったか、トゥルクメニスタン人だったか、忘れたけれどとても上手なマッサージ師でした。


Meriç köprüsü

メリチ橋






Muradiye Camii
ムラディエ・モスク











... Ve Edirne'de yediklerim: / そして、エディルネで食べたもの




Gezme tarihi: 18 - 20 Kasım 2020 / 訪問日:2020年11月18〜20日

No comments:

Post a Comment