2022-02-02

Hazine dolu Türkiye - Gümeli Porsuğu, Zongurdak / お宝いっぱいのトルコ:ゾングルダック、ギュメリのポルスク針葉樹


   23 Kasım 2020'de neredeydik?

 2020年11月23日に、わたしたちは何処にいたのか?

   Sabah 7'den önce İstanbul'dan yola çıkıp hedeflediğimiz yer: Gümeli Porsuğu. O senenin yaz mevsiminde biri bize anlatmıştı: Zonguldak'ta 4000 yıllık bir ağaç var diye. Sırf bu 4000 yıllık ağaç görelim diye yola çıktık. Yoldayken hava da güzeldi ve google map'ta işaretlenmiş yere gidene kadar keyfimiz yerindeydi. 

 朝7時前にイスタンブルを出発してわたしたちが目指した場所、それはギュメリ・ポルスゥーウ。その年の夏にある人が教えてくれたのです:ゾングルダック県に樹齢4000年の木があると。ただただその4000歳の木を見ようと出かけました。道中は天気も良く、Googleマップで印づけられた場所に行くまでは、わたしたちの気分も最高でした。


   Evet, Gümeli Tabiat Anıtı diye yazılan yere geldik ama öyle bir şey yok. Burası daha Gümeli köyü'nün içi. Tabiat parkı değil. Sonra birkaç kişiye sorup toprak yoluna düştük. Gidiyoruz gidiyoruz ama tam emin değiliz. Derken benzinin de çok da olmadığını fark ettim. Daha ne kadar gideceğimizi bilmiyoruz, tamam vardık diyelim, sonrası daha ne kadar döneceğimizi de bilmiyoruz. 4000 yıllık ağaç göreceğiz diye Kasım ayın ortasında, Karadeniz'de Zonguldak'ta dağ yolunda kalacak değiliz sonuçta. 

 さて、ギュメリ天然記念物と書かれた場所へやっては来たのですが、そんなものは見当たりません。そこはまだギュメリ村の中。自然公園ではありません。何人かの人に聞いて未舗装の山道に入りました。進んでも、進んでも、正しい道なのかどうかわかりません。と言ってるうちにガソリンもそんなにないことに気づきました。まだどれだけ行かなくちゃいけないのか、たとえ辿り着いたとしても、そのあとどれだけ戻って来なければならないのか分かりません。樹齢4000年の木を見るために11月の半ば、黒海地方で、ゾングルダックで、山道で立ち往生するわけにはいきません。


   Fakat ta buraya kadar gelmişken ağaç görmeden gitmek de bize göre değil. Tek çözüm, arabayı bırakıp yürümek. Dışarı çıktık, ne kadar soğuk!!! Ormanın içindeyiz, yakında dere akıyor ve güneş buaya gelmiyor, o yüzden hava çok soğuk! Donuyoruz!! Neyse yürümeye başlarsak ısınırız ümidiyle adım atmaya başladık hızlı hızlı, 2-3 kilometre yürüdükten sonra bir araba ile karşılaştık ve sorduk, bu yolun devamındaymış ama daha 5 kilometre filan varmış. Yapacak bir şey yok, yürümeye devam, bazen güneş görüp ısınarak bazen de gölgeye girip buz tutmuş yolda üşüyerek.

 とは言え、ここまで来ておいて木を見ずに帰ってしまっては、わたしたちの名がすたります。唯一の解決策は、車を置いて歩くこと。外に出ると、超寒いではありませんか!!! 森の中です。近くには小川も流れています。そしてそこに太陽の光は届いていません。だからとっても寒いっ!!! 凍りそうです。とにかく歩き始めれば暖かくなるはずと、一歩を踏み出しました、とにかく速く。2〜3キロほど歩いたところで車を見かけ、聞くとその道の先にあるとのことですが、まだ5キロ以上の道のりが待っています。仕方ありません。歩き続けます。ときどき太陽が見えて暖かくなり、ときどきは影に入って氷の張った道を凍えながら。

   Neyse ki arada tabiat anıtı tabelası filan görüyoruz ve tamamen ümidimizi kaybetmeden hedefimize ulaşabildik. Kırağı düşen ormanın içinden geçerek en son Gümeli Porsuğu'nu görebildik. Çok soğuktu ama çok keyfliydik. Benzin bitiyor, çok soğuk diye vazgeçmeden hedefe ulaşabilmek bize mutluluk getirdi. Uzuuuun yıllardır burada ayakta kalan ağaca sardık, sessiz sessiz durduk. Bir bakımda en iyi meditasyon gibiydi. 

 幸いなことに、途中で「天然記念物」の看板などを見かけることができたので、完全に希望を失うことなく目的地に到達することができました。霜のおりた森を抜け、最後にギュメリ・ポルスゥーウを見ることができました。めちゃくちゃ寒かったけど、めちゃくちゃ良い気分。ガソリンがなくなる、めっちゃ寒いっ、と諦めずに辿り着けたことは、わたしたちを幸せな気持ちにしてくれました。長ーーーーーーーい年月、ここに居続けた木を抱きしめ、何も言わず静かに立っていました。ある意味、一番の瞑想なような、そんな感じでした。

   Sonra girişte bulunan kulübeye oradaki görevli bizi çağırdı, sohbet ederek ateşin sıcaklığına bıraktık kendimizi. Dönüş yol yine soğuktu ama bu sefer o kadar zor gelmedi. Çünkü mutluluk vardı içimizde.

 そのあと、入り口にあった小屋へ、番人がわたしたちを呼び入れてくれ、おしゃべりをしながらストーブの火で温まることができました。帰り道も寒かったけれど、今回はそれほど難しくはありませんでした。わたしたちは幸せでお腹いっぱいだったから。

   Bu arada 4000 yıllık dedim ama 2017'de yapılan araştırmaya göre ağacın yaşı 1500 - 2000 imiş. Yine de inanılmaz. 1000 yıldan fazla yaşaması bir mucizedir. 

 ところで、樹齢4000年と書きましたが、2017年に行われた調査によると木の樹齢は1500〜2000年だそう。それでも驚愕。1000年以上も生きている、なんて奇跡です。

Uzun ömürlü Porsuk Ağacı

No comments:

Post a Comment