2022-04-10

Hazine dolu Türkiye, Ağva / お宝いっぱいのトルコ〜アーワ

    Şide'den sonra Akçakese'de kısa bir yürüyüş yaptık: Eski evlerin kaldığı bu köyü, Bursa'daki Cumalıkızık'tan daha çok sevdim. Çünkü bu küçücük bir köy. Kış olduğu için mi bilmiyorum ama çok da turistik de görünmediği için daha çok sevimli gelmişti. 

 シィレのあと、アクチャケセで短い散策:古い家々が残るこの村を、ブルサのジュマールクズックよりもずっと気に入りました。とっても小さな村ですから。冬だったからかもしれませんがほとんど観光化されていないのも好感が持てました。

    Ve öğlen 1 gibi Ağva'ya vardık. 

    Gezmek için hava idealdi ve Kilimli tarafına yöneldik. Doğanın sanat eseri, Kilimli kayalıkları oldukça etkileyici. Oradan şuradan diye kaç tane fotoğraf çeksek de doyamadık. Sonrasında patika takip ederek orman içinden geçip karşımızda Ağva'yı görebileceğimiz noktaya kadar geldik. Muhteşem bir gündü. Bundan daha iyi olmayacak kadar güzel hava, deniz kenarı, orman ve temiz hava... Eğer Ağva'ya gidecekseniz mutlaka bu Kilimli kayalıkları ve bu ormana gelmenizi tavsiye ederim. 

 そして、午後1時ごろにアーワに到着。

 散策には絶好の天気で、キリムリの方へ足を伸ばしました。自然の生み出した芸術作品、キリムリの奇岩群は本当に素晴らしかった。あっちから、こっちからと何枚写真を撮っても撮り足りないほど。その後、山道を辿りつつ森の中を抜け、目の前にアーワの街を見ることができる場所まで歩きました。最高の1日。これほど良い天気はない、と言えるくらいの好天、海辺、森、そして新鮮な空気‥‥、もしアーワにいらっしゃることがあれば、ぜひこのキリムリの奇岩群に立ち寄り、森を散策されることをオススメします。

キリムリの奇岩のある岬

このほかにも奇岩がいろいろ

トレッキング道を通って、、、


    Sonraki sabah kahvaltıdan sonra yürüyüşe çıktık. Yağmur çiseliyor gibiydi ama o kadar da sorun değildi bizim için. Bu planımız mükemmel oldu, çünkü yılın birinci gününde gökkuşağını görebildik!! 2020 yılı, Japonya'nın eski hayvan takviminde inek yılıydı ve yürüyüş sırasında tatlı inekler de görebildik. 

    Ağva'da kaldığımız otel, Koca nehrin kenarında bulunuyordu ve küçük bot ile nehir gezisi de yaptık. Akşam üzeri, kızalan gökyüzünü yansıtan nehir manzarasını nasıl anlatayım bilemiyorum. 

 次の日の朝、朝食のあとにウォーキングに出かけました。細かな雨が降っていましたが、これしきの雨ならわたしたちにとって問題なし。この計画は最高の結果をもたらしました。なぜなら一年の最初の日に虹を見ることができたから。2020年は、日本の古い動物の暦(干支)で丑年でしたが、ウォーキング中にかわいい牛たちを見ることもできました。

干支の牛ちゃんにも出会った!

    Eğer İstanbul'da oturuyor olsaydım, sık sık Ağva'ya gelirdim, öyle bir yerdi burası. Pek de bir şey yok da denebilir ama fındık bahçesinin içinden yürümek, nehir kenarında bir kitap okuyarak vakit geçirmek, köyün manzarasını izlemek... burada yaptığımız her şey çok keyifliydi. İyi ki yıl başında buraya gelmişiz ve yılın iyi bir başlangıcı oldu. 

 もしわたしがイスタンブルに住んでいたなら、ちょくちょくアーワに来たと思います。ここはそんな場所。特別な何かがあると言えないかもしれませんが、ヘーゼルナッツ畑を抜けて歩くこと、川のほとりで本を読んで時間を過ごすこと、村の眺めを楽しむこと‥‥ここでしたすべてのことが、とても楽しかった。一年の最初にここに来て良かった。本当に良い一年のスタートになりました。

アーワの村の景色1

アーワの村の景色2

アーワで見た初日の出(1月2日)

収穫後のヘーゼルナッツの木

Gezme tarihi: 31 Aralık 2020 - 4 Ocak 2021 / 訪問日:2020年12月31日〜2021年1月4日

No comments:

Post a Comment