2022-04-11

Hazine dolu Türkiye, Ilgaz Dağı Milli Park / お宝いっぱいのトルコ〜ウルガズ山国立公園

     2021 yılına kış gelmeden bahar gelmişti diyebilecek kadar ılık bir kıştı. Türkiye'nin kuzey bölgeleri de gezeceğiz diye arabaya kış lastiği taktırmıştık ama pek de gerek kalmadı. 

 2021年には冬が来ず、そのまま春が来た、と言えるほど暖かな冬でした。トルコの北部を巡るのだからと車のタイヤを冬仕様にしていたのですが、それほど必要ではありませんでした。


    Ilgaz Dağları, Batı Karadeniz bölgesinin en yüksek dağ kütlesi. En yüksek zirvesi olan Büyükhacat tepesi 2587 metre, ikinci zirvesi Küçükhacat ise 2546 metre. Ilgaz Dağı Milli Parkı içinde bulunan kayak merkezi, Ocak ayında normalde kar içinde fakat gittiğimizde hemen hemen kar yoktu. O yüzden kayak merkezi de kapalıydı. 

 ウルガズ山脈は、黒海西部にあるもっとも高い山群です。もっとも高い頂上であるビュユクハジャト頂は標高2587メートル、2番目に高いキュチュクハジャト頂は2546メートル。ウルガズ山国立公園のなかにあるスキー場は1月なら通常雪に覆われているのですが、わたしたちが行った時にはほどんど雪はありませんでした。それゆえスキー場も閉場中。


    Milli Parkı içinde yürüyüş yaparken gölgede kalan kısımlarda kar görmüştük ve arada ufacık kar yağmadı değil, fakat güneşli yerde yürüyünce hafif terliyorduk, o kadar hava ılıktı. İnşallah gelecekteki bir kışın kar içinde burayı görebiliriz. 

 国立公園内でウォーキングしたとき、陰になる場所では雪を見ましたし、ときどき雪が降らなかったわけではありませんが、陽の当たる場所を歩いていると軽く汗をかきました。それぐらい暖かい天候だったのです。将来のいつか冬、雪のある時にここに来れるといいなぁ。



リフトも休業中

陰に残る雪も多くなく。。。

でも雪山の景色は楽しめた

枯れても花

Gezme tarihi: 5 Ocak 2021 / 訪問日:2021年1月5日

No comments:

Post a Comment