2022-09-13

Hazine dolu Türkiye, Mardin / お宝いっぱいのトルコ〜マルディン

    2014'te Adana'ya gittiğimizde Türkiye'nin güney doğu taraflarını gezmiştik: o zaman Gaziantep - azcık Midyat - Hasankeyf (asıl amacımız burasıydı) - Diyarbakır'da güzel vakit geçirmiştik. 
    Yaklaşık 7 sene sonra nihayet Mardin'e gelebildik. 
 2014年にアダナを訪れた際に、トルコの南東部エリアを巡りました。その時はガーズィアンテプーほんの少しだけミディヤトーハサンケイフ(一番の目的はここでした)ーディヤルバクルで素晴らしい時間を過ごしました。

    2021 yılının başı, Korona zamanı olduğu için bu gezimizde hemen hemen her  restoran sadece paket servisi yapmakta, yani yerli yemekler tatmaya fırsat olmadı. Fakat Mardin'e vardığımız öğle saatinde bir yerde yerli yemek yiyebildik: Mumbar. İlk defa gördüm, görünüşü pek iştah açıcı değildi ama o güne kadar yerli mutfağını tadamadım diye sipariş verdim - sonuç: ÇOK GÜZELDİ!!! Genel olarak pirinç kullanılan yemekleri, mesela kabak çiçeği dolması, yaprak dolması, kuru patlıcan dolması, biber dolması vb.i seviyorum ve bu da istisna değildi.
 2021年の初め、コロナ禍だったので今回の旅ではほぼどこのレストランもテイクアウトのみで、地元の料理を味わう機会がありませんでした。でも、マルディンに到着した正午ごろ、ある場所で郷土料理を食べることができました:その名はムンバル。初めて見る、見た目はあんまり食欲をそそるものではありませんでしたが、その日まで郷土料理を食べる機会に恵まれなかったので注文してみました。結果:めちゃくちゃおいしかっった!!! 普段からお米を使った料理、例えばズッキーニの花のドルマ(ピラフ詰め)、葡萄の葉のピラフ巻き、乾燥茄子のドルマ、ピーマンのドルマなどが好きですが、これもまた例外ではありませんでした。

ピラフの腸詰。さっぱりしていて美味!

    Burada 3 gece kaldık ama oldukça yağmurlu geçti ve de müzeler kapalıydı maalesef... yine de şansımıza eski şehir içini, Deyrulzafaran Manastırı'nı ve Dara'yı gezebildik ve en beğendiğim yer Dara oldu.
 マルディンでは三晩泊まりましたが、かなりの雨模様のうえ残念ながら博物館等はコロナ閉館中。それでもなんとか旧市街の路地裏やデイルザフェラン修道院、そしてダラ古代都市を巡ることができました。いちばんのお気に入りはダラ!

洞窟教会を説明するシナン
    Bir arkadaşımız, Dara'nın turist rehberi, Sinan'ı önermişti. Dara'ya vardığımızda onu aradık, ölü sezon olduğu için kendisi çobanlık yapıyordu o sırada. Fakat bizim için biraz vakit ayırıp antik kentini anlattı, sağolsun. Sonrasında da Sinan'ın önerilere uyarak kendimiz bu antik kentini gezmeye devam ettik. 
    Asıl kent merkezi olan yeri, yine kapalıydı ama dışarıdan görebildiğimiz kadar gördük. Zaten şehir koskocaman. Sadece bu çevirli olan yer değil, bir sürü kalıntı onun çevresinde bulunmakta. En etkileyici yer ise Zindan Sarnıç olarak bilinen bir yer. Şu an köylüsünün oturduğu evin yer altında bu kadar görkemli bir şey olduğunu kim tahmin edebilir acaba? Bu duygu, burayı gören anlayabilir ancak.
 友だちの一人がダラの観光ガイドをしているシナンさんを紹介してくれました。ダラに到着した時に電話してみると観光閑散期のため羊の放牧に出ているとのこと。それでもわたしたちのために少し時間を作って遺跡を説明してくれました。感謝! その後はシナンさんのおすすめに従って自分たちで古代都市を歩き続けました。
 都市遺跡のメインの部分はやっぱり閉鎖中でしたが、外から見られるところだけを観覧。そもそも古代都市遺跡はめっちゃくちゃでっかい! 柵に囲まれた部分だけでなく、たくさんの遺跡がその周りにも広大に展開しているのです。最も印象的だったのはズィンダン・サルヌチ(貯水池)として知られる場所。現在は村人の住む家の地下にこれほど荘厳な場所があるとは誰が想像できましょう。この感覚は実際にここを見ないとわからないと思います。
ダラ古代都市遺跡

入れなかった場所。いつかきっとリベンジする。

ダラの遺跡ー橋

地下の貯水池。

都市の西にある貯水池跡。ちょっと離れている。

    Korona zamanı bitti, bir gün çok uzatmadan tekrar buraya gelmemiz dileğiyle bu yazıyı bitirmek istiyorum.
 コロナ禍も過ぎ去ったことだし、いつか遠くない未来にもう一度ここに来られることを願って、このブログを終わりにしたいと思います。

    Bu arada instagram'da Sinan'ı takip etmekteyim ve bu yazın oldukça turist gelmiş görünüyordu. Eğer Dara'ya yolunuz düşerse mutlaka onun rehberliğinde yürümenizi tavsiye ederim. Paylaşılan foto ve videolara bakınca içinizde gezme böceği hareket etmeye başlayacaktır :) https://www.instagram.com/sinandaraaba/
 ところで、インスタでシナンさんをフォローしています。今年の夏はかなりの観光客が来たようでした。もしダラに行くことがあったら、シナンさんの案内で巡られることをお勧めします。シェアされる写真やビデオをみると、心の中に眠っている旅虫がムズムズしてくるはず。https://www.instagram.com/sinandaraaba/

Gezme tarihi: 15 - 18 Ocak 2021 / 訪問日:2021年1月15〜18日

No comments:

Post a Comment