2022-09-15

Hazine dolu Türkiye, Pamukkale/ お宝いっぱいのトルコ〜パムッカレ

源泉から噴き出る温泉
    Yaklaşık ay süren bu yolculuğumuzun son durağı, Pamukkale oldu. Hani yazdım ya, Mersin'den sonra Anamur taraflarına gidecektik ama fırtına yaklaştığı için yön değiştirdik. Ve bu yolculuğun yorgunluğunu atalım diye son nokta kaplıca olsun dedik. Evet gözümüz Karahayıt'taki kaplıcaya diktik, meşhur turistik nokta Pamukkale değil :) 

 約1ヶ月続いたこの旅の最後の停車地は、パムッカレになりました。ほら、書きましたよね。メルスィンのあとはアナムル方面に行く予定だったのですが、嵐が近づいているってことで方向転換。旅の疲れを癒そうと、最後は温泉にしようと決めました。そう、心はパムッカレのカラハユトに飛びました。石灰岩が美しいパムッカレではなくて(笑。



    29 Ocak akşam üzeri Karahayıt'ta ayırdığımız otele vardık. Ertesi gün sabahtan kaplıca keyfini yaptıktan sonra bir Laodikeia Antik Kenti'ne gidelim diye yola çıktık fakat kapalıydı maalesef. (Yani Korona zamanı diye açık havada olan antik kentini kapatmak nasıl bir saçmalık sizce? Bana kalırsa Korona memurlara yaradı, tamamen yattılar o kayıp 2 senede.) 

 1月29日の夕方にカラハユトの予約したホテルに到着。翌日は朝から温泉三昧を楽しんだあと、ちょっとラオディケイア古代都市遺跡に行ってみよう、と出掛けてのですが、なんと閉鎖中。(コロナ禍だからって屋外にある古代都市遺跡を閉鎖するって、ほんと理解できないと思いません? わたしに言わせればコロナ禍は公務員の人たちに益したと思う。完全に仕事放棄でしたよ、あの失われた2年間は)

    İkinci gün ise tabi ki Pamukkale ve Hierapolis'e ziyaret ettik. Bu hayatımda dördüncüydü. İlk kendi başıma Türkiye'yi gezdiğim zamanda gelmiştim. İkinci ise bir iş için. Üçüncü ise babam ve yeğenimi getirdim. Dört kere gelmeye değer mi diye sorarsanız değer bence. Kaç kere gelsem de yine o güzelliğine hayran kalıyorum çünkü. Hatta Pamukkale gittikçe büyüyor. Su akışını değiştirerek beyaz alanı daha da genişletmişler. 

 二日目はやっぱりパムッカレとヒエラポリスを訪問。これって人生で3回目でした。最初はひとりでトルコを旅してたときに来た。2回目は仕事。3回目は父と甥っ子を連れてきた。4回来る価値ある?と聞かれれば、あるって答えます。何回来てもその素晴らしさに息を呑んで増すもの。それどころかパムッカレって大きくなっていってる。水の流れをコントロールして白い部分がどんどん広がっています。

古代遺跡方面にも石灰石が拡大。昔はなかった

パムッカレではパラグライダーもできる。やらなかったけど

最後の日、カラハユトの朝

    ..Ve 1 Şubat akşam 7'de evdeydik. 35 gün süre yolculuğumuzun perdesi burada kapandı. 

 こうして、2月1日の夜7時には自宅へ。35日続いた旅の幕はここで閉じました。

No comments:

Post a Comment