2014-06-28

Barış, harika bir şey / へいわってすてきだね

    Japonya'nın en batısında bulunan Okinawa Eyaleti'ne bağlı olan Yonaguni Adası. Bu adada yaşayan 6 yaşındaki bir çocuğun yazdığı şiir, bu sene kitap oldu.
    Geçen sene 23 Nisan, Okinawa İtoman şehrinde düzenlenen Okinawa Şehitler Anma Günü Töreninde Yūki Asato (o zaman 6 yaşında) herkesin önünde bir şiir okudu. Onun yarattığı sözleri, insanların gönlüne doğru yankılandı.
日本の最西端にある沖縄県与那国島。この島に住む6歳の少年の書いた詩が、今年本になりました。
 昨年の6月23日、沖縄県糸満市で開催された沖縄戦没者慰霊式典で、安里有生くん(当時6歳)はみんなの前で一篇の詩を読みました。彼の紡ぎ出した言葉は、人々の心にダイレクトに響きました。

    Bu haberi okuduktan hemen sonra ben de bu şiiri arayıp okudum. O zaman ilk okul birinci sınıftaymış ve sadece hiragana ile yazılan şiir, hakikaten insanın gönlüne doğrudan işleyen güzel sözlerle doluydu ki sizler ile de paylaşmak istedim.
 このニュースを読んですぐに、わたしもこの詩を探して読みました。当時、小学校の1年生で、ひらがなだけで書かれた詩は本当に人の心にまっすぐ届く素晴らしい言葉にあふれていたので、みなさんとも共有したいと思いました。

*****
Barış, harika bir şey

Barış, ne demek acaba?
Düşündüm ben
Güzel arkadaşlıklar kurmak
Ailenin sağlıklı olması
Oynamak neşe içinde
Kedinin gülmsemesi
Karnının tok olması
Yürümesi Keçinin kaygısızca
Kavga sonrası hemen barışmak
Maydanozgillerin bolluğu
İhihiiiiin diye kişnemesi Yonaguni atının
Limanda vapur dururken 
Denizde kaplumbağı ve merlin balığı yüzüyor
Sevgimiz de gökkuşağı oluyor
Barış, güzel bir şey
Hepimizin gönlünde başlar barış
Savaş, korkunç bir şey
‘’Dışın dışın bum!’’
Dehşet sesleri bombaların
Açlığa dayanmak zorunda kalan çocuklar
Ağlayan insanlar ailesini kaybedip
Ah ne şanslıyım barış döneminde doğdum
Bu barış sürekli olsun
Hepimizin gülümsemesi devam etsin
Barış içinde aile
Barış içinde okul
Barış içinde Yonaguni
Barış içinde Okinawa
Barış içinde dünya
Barış, harika bir şey
Barış içinde yaşamaya devam etmek için
Ben de elimden geleni yapacağım

へいわってすてきだね

へいわってなにかな
ぼくはかんがえたよ
おともだちとなかよくし
かぞくがげんき
えがおであそぶ
ねこがわらう
おなかがいっぱい
やぎがのんびりあるいてる
けんかしてもすぐなかなおり
ちょうめいそうがたくさんはえ
よなぐにうまが、ヒヒーンとなく
みなとには、フェリーがとまっていて
うみには、かめやかじきがおよいでいる。
やさしいこころがにじになる。
へいわっていいね。
みんなのこころから、
へいわがうまれるんだね。
せんそうは、おそろしい
「ドドーン、ドカーン」
ばくだんがおちてくるこわいおと。
おなかがすいて、くるしむこども。
かぞくがしんでしまってなくひとたち。
ああ、ぼくは、へいわなときにうまれてよかったよ。
このへいわが、ずっとつづいてほしい。
みんなのえがおが、ずっとつづいてほしい。
へいわなかぞく
へいわながっこう
へいわなよなぐにじま
へいわなおきなわ
へいわなせかい
へいわってすてきだね。
これからも、ずっとへいわがつづくように
ぼくも、ぼくのできることからがんばるよ

No comments:

Post a Comment