2009-09-23

Japon Yemekleri Partisi / 日本食パーティー

2009.09.23

 Dün Japon Kurumu(Kokusai Koğryuğ Kikin)'nun hocası, Sayın Yokono hocanın davetiyle onun evine gittim Ankara'da oturan bazı Japon arkadaşlarla beraber. İşte bu, Yokono hoca'nın yaptığı yemekler... ne kadar güzel olduğunu anlıyor musuz? Ben genelde Türk yemeklerinden hoşlanıyorum ve hiç bıkmıyorum da sofrada ''Hijiki : Sargassum fusiforme : yenilebilen kahve rengi yosun''yu görünce onu ne kadar özlediğimi anladım. Doğrusu sevinçten havalara uçmuş gibiydim :D Biliyorum, ''Hijiki'' pişirilirken şeker kullanılır ki Türkler hiç bunu beğenmez. Ama Japonlar için, özellikle benim için güzel yemeklerinden biri.
 きのうは国際交流基金の横野先生のお招きでお家を訪ねてきました、アンカラに住む日本人の友だちたちといっしょに。そして、これが横野先生の作ってくれた料理〜♪ どれほど美味しかったか分かりますか? わたしは基本的にトルコ料理が好きだし、全然飽きたりしてないけれど、テーブルにひじきを見つけたときは、どれほど恋しかったかが分かりました。実際、うれしくて飛び上がるほど。わかってます、ひじきを作るときには砂糖を使うのでトルコ人は絶対好きにならない。でも、日本人にとって、特にわたしにとっては美味しい料理のひとつなのですぅ〜。

 ''Hijiki'' başta olmak üzere Makizuşi, Tavuk kızartması, Etli Patılcan, Susam sosuyle karıştılan Taze Fasulye ve Salata falan, sofrada yer olmayacak kadar yemekler vardı. Tabii ki herşey çoooooooooooook güzeldi. Teşekkür ederim Yokono hoca!! Elleinize, kollanıza sağlık!!
 ひじきをはじめ、テーブルには巻寿司(裏巻き寿司でした)、のり巻きの鶏肉、挽肉を挟んだ茄子、豆の胡麻和え、サラダ……などがところ狭しと並んでいました。もちろん、ぜーんぶ超美味。ありがとう、横野先生。本当に、本当に、ごちそうさまでした。

No comments:

Post a Comment